avonturen in landelijk Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan Donker - WaarBenJij.nu avonturen in landelijk Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan Donker - WaarBenJij.nu

avonturen in landelijk Thailand

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 December 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Allereerst bedankt voor de reacties! dat is heel leuk om te lezen!

Hua Hin hadden we vrij snel bekeken. Het is een raar stadje vonden wij. Naast het Thaise Koningshuis vieren hier voornamelijk oude Scandinaviers en Duitsers hier vakantie. En die is natuurlijk pas compleet met een thaise ... erbij. Niet echt voor ons gemakt dus. Wel kon je er heel goed eten!

Na 2 dagen hebben we besloten naar Kanchanaburi te gaan, via Bangkok. Dus een busje geregeld naar Bangkok. Dat verliep zeg maar op zn Thais...
We moesten even wachten bij het reisbureautje (dwz 3 tuinstoelen op de stoep met een bord erbij "minibus Bangkok". We hadden al betaald, niet zoveel, 3 euro pp. Komt ineens iemand langs die met handen en voeten duidelijk wilde maken dat onze backpacks wel mee mochten, maar dan wel een eigen kaartje moesten hebben. Jan heeft een beetje verdrietig gekeken naar de mevrouw en na enig touwtrekken werd het 1 kaartje van 2,50 voor 2 backpacks. kort ritje van 2 uur verder, vraagt de chauffuer waar we heen willen. Wj: Khao San Road (backpackerstraat). vond ie prima. maar 5 minuten later dacht ik, weet je wat, ik overleg vast wat de extra kosten daarvoor zijn, dus hou 100 Baht voor de chauffeur en vraag of dat genoeg is. Niet dus. Hij stopte echt meteen en zei: neem een taxi, veel beter! Okee, prima, wij in een taxi naar Khao San Rd toe. Daar hebben we in de buurt een leuk uitziend goedkoop hosteltje genomen.
Aan het einde van de middag dronken we een biertje en blijkbaar is de wereld zo klein dat er iemand langs liep die we kenden van de week ervoor op Ko Tao, dus daar even een biertje mee gedronken.

's avonds over de Khao San Rd gelopen. Wat een heerlijke straat! echt een grote chaos, overal harde muziek, mensen die je de kroeg in willen hebben of je iets willen aansmeren (t-shirt, sierraden of een vals paspoort of diploma, net wat je nodig hebt zeg maar)

Volgend dag gingen we onze eerste Thaise treinreis maken. We waren veel te vroeg (3 uur!)op het station dus hebben daar lekker rondgehangen en koffie gedronken bij een leuke hippie-oma die ons wat Thai leerde en graag over haar familie vertelde.
De treinreis zelf was best relaxed. 3,5 uur naar Kanchanaburi met de ramen open en wij als enige niet Thai in de coupe. we zagen zo wel meteen veel van het land.
In Kanchanaburi hebben we een Guesthouse gevonden met een hele mooie en goedkope kamer aan een binnentuin, helaa zonder zwembad, maar goed, daar heb je andere oplossingen voor.

de eerste stappen in het stadje en meteen zagen we een Fries die een reisbureau had. even mee geouwehoerd en een andere hollander daar deed ons wat tips aan de hand, met name over eten. Er zit hier namelijk een Guesthouse, Jolly Frogg, waar je echt zo extreem goed en goedkoop kan eten en drinken! geweldig echt, kost allemaal echt bijna niks. een bord rijst: 12,5 cent! garnalen en saus er bij: 1 euro!

De volgende dag waren we licht changoverd, dus waren een beetje laat op pad. We hadden een brommer gehuurd, zodat Jan zn brommerskills weer eens kon opvijzelen en we zonder reisbureaus de omgeving konden zien. Eerste dag gewoon rondgereden, beetje van de omgeving genoten en DE attractie hier bekeken: Bridge over the River Kwai. Iets minder indrukwekkend dan je zou denken :)
voornamelijk een kodakmomentje, waar ze hier wel van houden.
Daarna was het toch echt te warm voor ons dus moesten we een zwembad zoeken vonden we. de rivier ziet er niet zo fris uit namelijk.
We kwamen bij een guesthouse uit waar we tegen kleine betaling konden zwemmen, heel fijn! Het bleek daar echt een Hollandse enclave te zijn. We raakten aan de praat met twee meisjes uit het zuiden des lands en daarna met twee uit het noorden. 's Avonds afgesproken in de Jolly Frog om te gaan fonduen, net kerst!
Daar sloot nog een meisje aan en met zijn zevenen heel gezellig gegeten en daarna naar de reggaebar. Die was met onze aankomst meteen vol en vooral de aanwezige australiers keken dankbaar dat er ineens zoveel vrouwen waren. na een tijdje schoven ze samen met 5 Zuid Afrikanen aan en kwamen de Buckets (emmertje met concktail/mixdrankje erin) op tafel!
1 van de Z-Afrikanen verdreef de locale Bob Marley even van zijn podium en deed een niet onverdienstelijke Simon&Garfunkel op de valsste gitaar evah evah, want zelfs wij hoorden het
Volgende dag zou iedereen naar de watervallen gaan. de andere dames met de toeristenbus en wij natuurlijk heel stoer op de motobike. Die anderen zouden om 8 uur vertrekken. Toen draaiden wij ons nog 2 keer om en besloten dat de watervallen er een dagje later ook vast heel mooi bij zouden liggen. nog wel even bij een begraafplaats vol Nederlanderes en britten uit WOII geweest, foto's volgen. Volgende dag zijn we dan toch echt gegaan. Het was iets van 70 km cruisen, dus dat was ook wel leuk. mooie wegen hier trouwens! en hele vreemde manier van deelnemen aan het verkeer ook!
De watervallen zelf waren echt heel mooi, 7 lagen, waarvan de hoogste zo'n beetje 1500 meter klimmen as. dat was wat teveel van het goede voor ons, want kom op, wij hebben ook vakantie.
Lekker gezwommen daar en foto's van de zeer ruim aanwezige aapjes gemaakt en 's avonds weer even gezwommen, massage meegepakt en de reggaebar in gegaan. vandaag hadden we uitgeroepen tot chilldag, want zondag. Nadine lekker zonnen, Jan in de schaduw boekje lezen, beetje zwemmen en afscheid genomen van ons brommertje. Morgen om 12.30 gaan we weer naar Bangkok (3e keer in 3 weken)we hebben onszelf plechtig beloofd dat we nu heel cultureeel het Grand Palace met de Giant Buddha gaan bekijken, bewijs zullen we aanleveren.

Ik heb het idee dat ik in ieder verslag langdradiger wordt, maar goed, als je halverwege afhaakt is ook prima hoor.
Succes met de winter en tot horens!

• 18 December 2011 - 13:34

Anya:

Klinkt allemaal geweldig!! Super, zeg!! Ben wel benieuwd naar die Fries met een reisbureau! Goed volk, man! Friezen zie all over the world!

Veel plezier verder!!!

• 18 December 2011 - 13:51

Bas:

Jan en Nadine, super herkenbaar!! Ik heb daar ook een geweldige tijd gehad. Krijg zelfs een beetje heimwee ;-) geniet van jullie volgende avonturen!

• 18 December 2011 - 14:59

Susanne En Debby:

Watervallen waren zeker mooi. Ook dr fish behandeling gehad? Wij zitten in Chiang Mai net een heerlijke voetmassage gehad. Geniet van jullie reis dan doen wij dat ook ;)

• 18 December 2011 - 15:52

Suus:

He gasten.

Klinkt zeker niet verkeerd! Leuk om te lezen en dus niet langdradig. Blij dat jullie het zo goed hebben.

Geniet!

X

• 18 December 2011 - 16:23

Jack En Carla:

Super ! klinkt het allemaal.Heel leuk om weer wat te horen.Nadine je hebt je zeker wel vol gevr.... aan die garnalen met rijst en saus voor een euro. Spannend, om Kim weer eens te zien.Lijkt dat lang geleden? of gaat de tijd best wel snel. Samen leuke dingen doen en genieten. Doe haar de groeten, en heel veel liefs en dikke kus pa en ma

• 18 December 2011 - 18:01

Kitty:

Wat een verhalen!! Leuk, leuk! Ben benieuwd naar de foto's.. Wanneer komen die?! Veel plezier met Kim ophalen! Dikke x

• 19 December 2011 - 08:45

Mel:

Dat klinkt weer helemaal geweldig! :) lekker aan het genieten dus! Ben benieuwd naar de foto's! De SGB kerstborrel was overigens weer helemaal geniaal en kansloos! ;-) Net de zooi opgeruimd.. haha.. Naad, je hebt een karaoke avond gemist! Nou, jullioe lekker genieten van hetw eer.. hier was t voor t eerst weer glad vanmorgen.. en je weet hoe ik daar van hou op de fiets :(

• 19 December 2011 - 08:54

Rob:

Vet!

• 19 December 2011 - 14:16

Frank:

Wat langdradig man! ik ben kapot!
    Veel plezier jullie! X

• 19 December 2011 - 16:15

Bob:

Kom maar door met die lange verhalen hoor! Ik heb me net buitengesloten en zit nu, in afwachting van Madelon met de sleutel, op de trap jullie avonturen te lezen. Leuk tijdverdrijf! Ga zo door en blijf genieten!!

• 19 December 2011 - 18:57

Folkert:

Mijn kan het verslag niet lang genoeg zijn, lekker hoor!

• 19 December 2011 - 20:44

Wim&yvonne:

we volgen jullie op de voet. Leuk dat jullie op plekken komen waar wij ook zijn geweest. O.a. Hua Hin!!! Jullie verhalen zijn leuk om te lezen, laat staan te beleven. Geniet ervan en heel veel plezier. wy

• 22 December 2011 - 04:22

Mark:

Fantastische verhalen, is echt top daar zo te horen! Het goedkope eten is heel herkenbaar. Hier in Hanoi eet je de beste Noodle soup op straat voor een euri. Spreek jullie snel in Siem Reap!

• 25 December 2011 - 06:33

Noortje Enz:

gelukkig zien de foto's er niet uit alsof jullie plezier hebben...
    Weer een leuk stukje dit keer.
    Liefs!

• 25 December 2011 - 10:22

Jack En Carla:

we zagen net de foto's pas, super!
    volgens mij hebben jullie het helemaal naar jullie zin.We gaan nu even smss
    Dikke kus!