met z'n drieën! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan Donker - WaarBenJij.nu met z'n drieën! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan Donker - WaarBenJij.nu

met z'n drieën!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 December 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ha allemaal! Je blijkt nergens zoveel gratis wifi te hebben als hier, dus vond ik het wel weer tijd voor een verslagje.

Vanaf kanchaburi hebben we een busje naar Bangkok genomen. Die zat gezellig vol zeg maar en als kers op de taart wat kleine kinderen die natuurlijk gek zijn op lange busreizen. De iPod is wel erg fijn dus en qua persoonlijke ruimte worden we ook steeds makkelijker! In Bangkok hebben we weer op soi rambuttri (khao san-light) gezeten. 1e nacht boven budget maar wel met fijn balkon en daarna heel goedkoop en met gedeelde faciliteiten. 1e dag lekker zitten lezen en even op straat geshopt voor eten en zippo benzine. Maar de volgende dag gingen we er vroeg uit, want we moesten van onszelf cultureel doen!
Met de tuktuk gingen we naar het koninklijk paleis en de "temple of the Emerald Buddha". Erg indrukwekkende gebouwen! Ze zijn helemaal gek van goud hier dus alles glom. We moesten ook volledig gekleed gaan volgens de traditie. Daarom was het na anderhalf uur wel mooi geweest vonden we! 's middags raakten we aan de praat met Be uit Canada. op het eerste gezicht een rustige jongen maar na een paar biertjes hebben we ons echt helemaal krom gelachen met hem. 'S avonds gingen we op een terras zitten aan de straat. In bkk betekent dat volgens de karen-vrouwen dat je vast wel sieraden kan gebruiken. Meestal vindt men deze vrouwen wat irritant, maar Ben niet!
Hij maakte er een sport van om zo ver af te dingen tot de vrouwen zelf weg liepen en later weer kwamen. Omdat hij er bij zat te lachen en ze steevast 'mama san' noemde vonden die vrouwen hem ook geweldig! Uiteindelijk hebben we echt de meest nutteloze cadeaus voor elkaar gekocht en daarbij iets teveel gedronken. Jan kreeg een piratenarmband en was vanaf dan 'gay pirate'. Ben een puntmuts, dus werd 'asian santa' en later nog wat mooie enkelbanden. En wij ook nog 'mooie' Karen-mutsen. Mooie avond. De rest van het terras lachte mee, dus we eindigden de avond met nog 3 Slovenen aan tafel.
De ochtend erna landde Kim! We haalden, brak als donnies, haar op van het vliegveld.helaas 2u vertraging! Wel een mooie kans om Thai te oefenen, want 2 Thai wilden graag met Jan praten., maar konden geen woord Engels...

Die dag redelijk rustig aan gedaan en gezwommen, volgende ochtend zouden we om 7.45 opgehaald worden om toch even naar Koh Chang te gaan. Koh Chang vonden we heel tof! Echt mooi eiland met strand, bergen en jungle. We hadden meteen mooie houten hutjes geregeld en bij het restaurant aan de overkant konden we zwemmen. Jan wilde graag duiken, dus dat geregeld en toen besloten de dames mee te gaan, maar dan om te snorkelen.
Geweldige dag gehad, met leuke mensen, zon, geweldig zicht (30 meter onder water). 'S avonds op het strand afgepilst en daarna heerlijk uitgeslapen! De volgende dag had Jan allemaal mooie plannen, maar veel te warm voor, dus gewoon gaan zwemmen bij de Mexicaan!
We ontmoetten daar de zeer grappige Harry en Dorothy uit Oostenrijk waar we veel mee konden lachen!
Het werd Kerstavond dus we gingen op pad voor een kerstdiner! Dat werd Mongools fonduen bij een Zwitser. Heel lekker relaxed en grappig eten, alleen dacht nadines maag van niet, dus die gooide alles er uit. Kerstmis gevierd door 13u met bus, boot, grenscontrole en hilarische zuipende Russen (vanaf 8 u 's morgens) etc naar Cambodja te gaan. Daar zijn we nu! Niet te heet hier en ontzettend vriendelijke mensen allemaal. onze eerste fietsmeters zitten er al op!
Mark komt morgen hier aan dus die pikken we even op en dan lekker tempels kijken en weer naar het zuiden reizen!

Tot horens allemaal En fijne kerst en een heel mooi Nieuwjaar

• 26 December 2011 - 15:36

Debby En Susanne:

Leuk om te lezen. Wij zitten nu op Ko Lanta. Vandaag relaxed dagje gehad. Morgen verhuizen we naar een ander guesthouse. Blijven hier nog 3 dagen en proberen dan naar koh phi phi te gaan. Daarna naar Koh Tao :) ja wij hebben het nog steeds naar ons zin. Veel plezier en nog een fijne kerstavond.

• 26 December 2011 - 18:16

Anya:

Nu in Cambodia dus? Gaaf! Welke steden enzo bezoeken jullie hier? Beetje cultureel. Veel gruwelijke historie in dit land. Lekker genieten! Hier is het lente: 10 graden! En de zon schijnt.

• 27 December 2011 - 08:26

Yvette:

Heerlijk om te lezen! Jullie hebben al lekker veel gedaan en leuke mensen ontmoet! Geniet van het mooie Ankor What en de vele loslopende aapjes in Cambodja! Zorg voor wat legendarische laatste dagen van het jaar! x

• 30 December 2011 - 19:30

Esmée:

Leuke verhalen én goeie foto's! Geniet ervan en een fijne jaarwisseling.